Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana

MBFWLJ_November_2018---Photo-Ziga-Intihar-228

Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana

8. 1. 2019
|

Po vzoru evropskih prestolnic je z veliko mero drznosti Ljubljana ponovno gostila največji modni dogodek pri nas. Letošnja jesenska edicija je naznanila novo generacijo mednarodnih tednov mode, ki so ekskluzivnejši po svoji formi in vsebini. Ljubljana se je tako 24. in 25. novembra poklonila modi za moške – prvi dan klasični, drugi dan pa avantgardni.

 

Naša prestolnica se je v letu 2015 pridružila ekskluzivnemu seznamu mest po Evropi in svetu, kjer prestižna nemška avtomobilska znamka že vse od leta 1996 ustvarja visoko dodano vrednost v modi in oblikovanju. V vseh teh letih modna industrija tudi pri nas čedalje bolj pridobiva pomen, zanimanje za modno oblikovanje, dizajn, estetiko, ustvarjalske presežke,

strokovne nagrade, gostovanje velikih imen iz sveta modne industrije in prijetno druženje pa postajajo vse privlačnejši ne le za modne navdušence, temveč tudi za domače in tuje medije, modne kritike, blogerje in fotografe.

 

Po modnih brveh avtomobilistične delavnice

Modno kuliso tokratne, že sedme edicije Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana so organizatorji našli v avtomobilistični delavnici, jo preuredili in navdušili izbrane goste. V prvem večeru mednarodnega tedna mode sta se s svojima kolekcijama predstavila Zlata Zavašnik, ki ustvarja pod modno znamko SENS, in Boško Jakovljević s kolekcijo natančno ukrojenih oblek domiselnih dizajnov za Martini Vesto by Boško. Prvi večer mednarodnega tedna mode so klasične kolekcije skupaj s priljubljenim slovenskim vlogerjem Cirilom Komotarjem pospremile tudi predpremierno predstavitev novega razreda GLE, ki je tako postal zvezda prvega večera mednarodnega tedna mode in s svojo eleganco požel val navdušujočih pogledov.

 

Avantgardne zvezde drugega dne

Drugi večer je deset modnih oblikovalcev iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Nemčije svojo avantgardno vizijo moške mode predstavilo skozi deset dovršenih kolekcij oblačil. Večer je odprla nadarjena mlada oblikovalka Sari Valenci z eksperimentalno kolekcijo, ki jo je zaznamovala domiselna kombinacija vzorca piksel camo in živih barv. Sledila ji je Tjaša Zalar, ki jo je za mladi up slovenskega modnega oblikovanja poleg slovenske žirije za Mercedes-Benz Fashion Award označil tudi italijanski Vogue, in sicer z moškimi oblačili glasnih krojev in nežnih barv. Skupno jima je to, da z mladostno neobremenjenostjo in svežimi pristopi premagujeta dogme o moškosti in s svojimi kolekcijami kažeta velik potencial za vpliv

na prihodnost mode za moške. Zlata Zavašnik je predstavila zrelo in estetsko dovršeno modno zgodbo s kolekcijo 7D1D1B, ki izraža dolgoletno tradicijo znamke SENS in bogate izkušnje ustvarjalke. Srbski oblikovalec Marko Glavinić se je z igrivo kolekcijo »ArtChild« vrnil v brezskrbne čase 90. let, njegova rojakinja Milica Vukadinović pa s svojim prepoznavnim slogom na športna igrišča. Slovenska oblikovalka Mija Curk je z znamko Sofia Nogard brisala meje med moškimi in ženskimi kosi oblačil in iskala ravnotežje med tankočutnostjo in ostrino. Priznani srbski oblikovalec Boško Jakovljević pa je zaključil drugi sklop revij, in sicer z bučnim aplavzom za svežo in uporniško kolekcijo znamke Factory by Boško. Veliki finale je odprl Tomislav Bahorić oziroma »dar z neba za hrvaško moško modo«, kot ga opisujejo hrvaški mediji. Predstavil se je z monokromatsko modno zgodbo, ki je bila polna namernih asimetrij in ki jo je odlikovalo tudi odlično kombiniranje naravnih in sodobnih tehničnih materialov. Sledil mu je rojak Ivan Mandžukić, ki sicer že dolga leta pod svojo krojaško in slogovno dovršeno blagovno znamko IVANMAN ustvarja v Berlinu. Od tam pa prihaja tudi Franziska Michael, ki je sklenila teden mode s prepletom visoke mode, umetnosti in nosljivosti.

 

Recept za prihodnost? Izkušnje in novi koncepti.

Edicije, ki se med seboj sicer vsebinsko in stilsko razlikujejo, vedno družijo kreativna strast, visoki mednarodni standardi kakovosti in želja po odpiranju vrat oblikovalcem na domači in mednarodni modni parket. Kaj prinaša naslednje leto, še ne vemo, a če sklepamo po dosedanjih edicijah, lahko pričakujemo le najboljše. Zadnjih treh let niso zaznamovali le uveljavljeni modni kreatorji, temveč tudi talentirani mladi upi slovenskega modnega oblikovanja, izjemni modni performansi, zanimive okrogle mize, fotografske razstave, strokovne nagrade Mercedes-Benz Fashion Award in posebna priznanja za dolgoletna modna ustvarjanja. Od prvega dogodka Mercedes-Benz Fashion Week oktobra 2015 se je po njegovih modnih brveh sprehodilo več kot 120 manekenk in manekenov, ki so nosili kreacije 52 domačih in tujih modnih oblikovalcev. Modni tedni so privabili 19.000 obiskovalcev in 10.000 sledilcev na družbenih omrežjih. 1.270 medijskih objav je bilo namenjenih največjemu modnemu dogodku pri nas. A kdo bi si mislil, da za največjim praznikom mode pri nas stoji ekipa le 40 nadvse kreativnih in predanih posameznikov pod vodstvom umetniškega in kreativnega vodje Saše Radoviča, direktorice marketinga in odnosov z javnostmi v podjetju Autocommerce Metke Kejžar in poslovne direktorice Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana Ule Spindler iz agencije Pristop.